23210 27879 Ιακώβου Ορεινού 2, 62 122, Σέρρες

Δυσλεξία

Η δυσλεξία θεωρείται η κυριότερη μαθησιακή δυσκολία γιατί περιλαμβάνει στοιχεία απ’ όλες τις μορφές των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.
Η δυσλεξία εμφανίζεται σε όλους τους τομείς της γλωσσικής λειτουργίας.
Στο φωνολογικό τομέα: Δυσκολία στο μηχανισμό κωδικοποίησης και δημιουργίας αρθρωτικών προτύπων, με συνέπεια, δυσκολία σύνδεσης φωνήματος – γραφήματος.
Στο μορφολογικό τομέα: Αδυναμία σύνδεσης κλιτών λέξεων με τη σημασία που αντιπροσωπεύουν (στον προφορικό λόγο) και αδυναμία κατάκτησης ορθογραφίας (στο γραπτό λόγο)
Στο συντακτικό τομέα: Δυσκολίες στην κατανόηση και παραγωγή πολύπλοκων συντακτικά προτάσεων.
Στο σημασιολογικό τομέα: Αδυναμία κατανόησης της σημασίας των λέξεων

Συμπτώματα μαθητών με Δυσλεξία
Τα κυριότερα λάθη μαθητών με δυσλεξία:
Ανάγνωση

  • Δυσκολία στη διάκριση διαφορετικών λέξεων (π.χ. της αντί στη, νόμος αντί μόνος)
  • Λανθασμένη προφορά φωνηέντων
  • Καθρεφτική ανάγνωση (χα αντί αχ, σάκα αντί κάσα)
  • Παρεμβολή άσχετων φωνημάτων στην ανάγνωση λέξεων.
  • Δεν υπάρχει ροή. Κομπιάζουν, χάνουν τη σειρά, επαναλαμβάνουν ή σταματούν χωρίς λόγο.
  • Διαβάζουν αργά
  • Δεν κατανοούν το κείμενο που διαβάζουν.

Γραφή

  • Ατελής ευθυγράμμιση των λέξεων πάνω στο χαρτί
  • Χρήση κεφαλαίων γραμμάτων ανάμεσα στα μικρά
  • Ακατάστατα-δυσανάγνωστες λέξεις
  • Αντικατάσταση παρόμοιων σχηματικά γραμμάτων
  • Σύγχυση στην ακουστική διαφοροποίηση των φθόγγων (μάσεψε αντί μάζεψε)
  • Αντικατάσταση γραμμάτων
  • Παραλείψεις, προσθήκες και αντιμεταθέσεις γραμμάτων μέσα στην ίδια λέξη
  • Αντιμετάθεση γραμμάτων (αν αντί να)
  • Πρόσθεση συλλαβών (μάθηθημα αντί μάθημα)
  • Αντιμετάθεση συλλαβών (νάμα αντί μάνα)
  • Παραλείψεις συλλαβών
  • Σύγχυση χρήσης συμφωνικών συμπλεγμάτων (πάτρυ αντί για πάρτυ)
  • Αντικαταστάσεις λέξεων
  • Συντακτικά λάθη στις φράσεις

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην Αριθμητική ή Δυσαριθμησίες
Χαρακτηριστικά παιδιών με δυσαριθμησία

  • Η γλωσσική ανάπτυξη των συγκεκριμένων παιδιών (προφορικός λόγος, ανάγνωση, γραφή) είναι κανονική και η επίδοσή τους σε μαθήματα που δεν απαιτούν υψηλές μαθηματικές ικανότητες είναι ικανοποιητική.
  • Δυσκολίες με τις έννοιες χρόνου, προσανατολισμού, ασυνέπεια σε ραντεβού κοινωνικών εκδηλώσεων
  • Δυσκολίες στην απομνημόνευση προσώπων. Μπερδεύουν ονόματα που ξεκινούν από το ίδιο γράμμα
  • Λάθη στις οικονομικές συναλλαγές (πληρωμές, ρέστα)
  • Παραλείπουν, προσθέτουν, αντικαθιστούν, αντιμεταθέτουν αριθμούς όταν γράφουν ή διαβάζουν
  • Δυσκολίες στη νοερή εκτέλεση πράξεων
  • Δυσκολίες στην απομνημόνευση βασικών αριθμητικών δεδομένων.
  • Δυσκολίες στον εντοπισμό τοποθεσιών σε χάρτες
  • Δυσκολίες στην κατανόηση εννοιών μουσικής και στην εκμάθηση των κινήσεων για παίξιμο μουσικού οργάνου.
  • Δυσκολίες στο μυοκινητικό συντονισμό, χαμηλή επίδοση σε δραστηριότητες όπως αθλητικές, χορός.
  • Στο παιχνίδι χάνουν τη σειρά τους, δεν αναπτύσσουν στρατηγικό σχεδιασμό για την επίτευξη συγκεκριμένου στόχου

Για περισσότερες πληροφορίες

συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα